یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 28 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
خبر ویژه پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۰:۱۹:۰۸

آغاز ساخت بزرگترین پایانه نفت ایران

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت با تشریح برنامه جدید کاهش ورود کشتی‌های نفتکش حامل نفت ایران به خلیج فارس، گفت: ساخت پایانه جاسک برای کوتاه کردن مسیر تردد کشتی‌های نفتکش حامل نفت ایران است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از خبرگزاری مهر، میرعلی اصغر ساجدی در تشریح مهمترین برنامه‌های احداث دومین پایانه نفتی بزرگ ایران در خلیج فارس، گفت: ساخت پایانه و مخازن ذخیره‌سازی نفت خام در بندر جاسک مهمترین برنامه نفتی دولت و وزارت نفت در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز است.


مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت با اعلام اینکه ساخت اسکله برای واردات و صادرات نفت خام، استقرار پالایشگاه نفت و گاز، ایجاد مجتمع‌های پتروشیمی در منطقه جاسک از مهمترین برنامه‌های تبدیل جاسک به قطب جدید نفت و گاز ایران است، اظهار داشت: در حال حاضر زمینی به مساحت پنج هزار هکتار در شرق بندر جاسک در نظر گرفته شده است و براساس دستور وزیر نفت در نخستین قدم از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در ساخت مخازن ذخیره‌سازی نفت خام با ظرفیت ۱۰ میلیون بشکه و ساخت اسکله برای واردات و صادرات دعوت به عمل آمده است.


این مقام مسئول با اشاره به وضعیت جغرافیایی و مزیت‌های سوق الجیشی جاسک برای تبدیل به قطب جدید نفت و گاز ایران، بیان کرد: از نظر جغرافیایی منطقه جاسک بسیار حایز اهمیت است، چرا که تمامی کشتی‌ها به ویژه کشتی‌های نفتکش که به این منطقه وارد می‌شوند، دیگر نیازی برای ورود به خلیج فارس ندارند و ضمن کوتاه‌تر شدن مسیر، می‌توانند آسوده خاطر نیاز خود را از مخازن نفت خام پایانه جدید جاسک برداشت کنند.


ساجدی با بیان اینکه به منظور انتقال نفت خام از میادین و مخازن نفتی از جنوب کشور به پایانه جاسک هم برنامه جدید احداث خطوط لوله انتقال طلای سیاه در دستور کار قرار گرفته است، تاکید کرد: براین‌اساس طراحی یک خط لوله به طول تقریبی یکهزار و ۱۰۰ کیلومتر برای انتقال نفت خام از منطقه گوره به بندر جاسک در دستور کار قرار گرفته است. مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت در پایان خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی مطالعات اولیه انجام و شرح کار احداث این خط لوله انتقال نفت خام انجام شده و درصدد هستیم تا آن را به مرحله مشاوره برسانیم، ضمن آنکه کارهای طراحی بنیادی، ژئو تکنیک و نقشه‌برداری ساخت این خط لوله انتقال نفت در حال انجام است.



  کد خبر : 779
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :